از بزرگ و کوچک شدن لباس جلوگیری کنیم

به احتمال زیاد شما هم با مشکل کوچک و بزرگ شدن لباس یا همان آب رفتن لباس بعد از شستشو مواجه شده‌اید؛ بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای جلوگیری از این مشکل راهی وجود ندارد اما اشتباه می‌کنند. نکاتی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه داشته باشید، به هیچ عنوان با آب رفتن لباس مواجه نمی‌شوید. در ادامه قصد داریم 7 راه برای جلوگیری از بزرگ و کوچک شدن لباس را به شما معرفی کنیم.

بهترین شیشه پاک کن

برای اینکه به سوال بالا پاسخ دهیم، ابتدا باید به نیازها و اولویت‌های خود برای خرید شیشه پاک کن توجه داشته باشیم. اگر اولویت اصلی، کیفیت و قدرت لکه‌بری شیشه پاک کن موردنظر باشد، قطعا محصولی که کیفیت و قدرت بالاتری دارد، انتخاب ما خواهد بود؛ اما اگر قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن محصول اولویت بالاتری نسبت به کیفیت و قدرت لکه‌بری داشته باشد، شیشه پاک کن‌های ارزان‌تر انتخاب ما خواهند بود.
به طور کلی می‌توان گفت که بهترین شیشه پاک کن باید از کیفیت و قدرت لکه‌بری بالا، قیمت مناسب و بسته‌بندی زیبایی برخوردار باشد. علاوه بر این موارد، شیشه پاک کن با کیفیت باید ماندگاری بالا و رایحه خوبی داشته باشد.
برخی از شیشه پاک کن‌ها ضدبخار هستند و ماندگاری بالاتری نسبت به دیگر محصولات مشابه دارند. شیشه‌شوی رویا با قدرت لکه‌بری بالا، از نشست بخار روی سطوح جلوگیری می‌کند و ماندگاری بالایی دارد. این محصول رایحه خوبی دارد و سطوح موردنظر را براق و درخشان می‌کند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید شیشه‌شوی ضدبخار رویا را در سه رنگ بنفش، سبز و صورتی خریداری کنید.

بسیاری از افراد، از شیشه پاک کن برای تمیز کردن تلویزیون هم استفاده می‌کنند. حتی اگر از بهترین و با کیفیت‌ترین شیشه پاک کن هم استفاده می‌کنید، باز هم توصیه می‌شود که از آن برای تمیز کردن تلویزیون استفاده نکنید. این کار به صفحه نمایش تلویزیون آسیب وارد می‌کند. برخی مواد موجود در این محصول، می‌تواند باعث پخش شدن رنگ‌ها یا حتی مات شدن صفحه نمایش تلویزیون شوند. برای تمیز کردن تلویزیون می‌توانید از یک دستمال یا پارچه نرم استفاده کنید.
توجه داشته باشید که از شیشه پاک کن‌های بی‌کیفیت نمی‌توانید به عنوان ماده ضدعفونی‌کننده استفاده کنید. این محصولات به دلیل ویژگی و مواد تشکیل‌دهنده‌ای که دارند، نمی‌توانند میکروب و باکتری‌ها را از بین ببرند. الکل موجود در این شیشه پاک کن‌ها قدرت از بین بردن میکروب و باکتری‌ها را ندارد. از طرفی دیگر، بهترین شیشه پاک کن قابلیت ضدعفونی کردن سطوح را هم دارد. این مورد روی برچسب شیشه پاک کن‌ها درج شده است.

7 راه برای جلوگیری از بزرگ و کوچک شدن لباس

به احتمال زیاد شما هم با مشکل کوچک و بزرگ شدن لباس یا همان آب رفتن لباس بعد از شستشو مواجه شده‌اید؛ بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای جلوگیری از این مشکل راهی وجود ندارد اما اشتباه می‌کنند. نکاتی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه داشته باشید، به هیچ عنوان با آب رفتن لباس مواجه نمی‌شوید. در ادامه قصد داریم 7 راه برای جلوگیری از بزرگ و کوچک شدن لباس را به شما معرفی کنیم.

در ادامه به نکات گفته شده توجه داشته باشید.

چه بخواهید لباس را خشکشویی کنید چه با آب سرد و به صورت دستی بشویید یا در ماشین لباسشویی قرار دهید، برچسب اولین موردی است که باید به آن توجه داشته باشید. برچسب روی لباس نشان می‌دهد که لباس موردنظر با شستشو و خشک کردن گشاد و تنگ نمی‌شود و اصولا نحوه شستشوی آن باید به چه صورت باشد.

اگر قصد جلوگیری از کوچک و بزرگ شدن لباس موردنظر خود را دارید، برای شستشوی آن از نرم کننده لباس رویا استفاده کنید. تفاوت لباس با استفاده از نرم کننده و بدون استفاده از نرم کننده بسیار محسوس است. نرم کننده لباس رویا کمک می‌کند لباس خشک و کشیده نشود و راحت‌تر به شکل اولیه خود برگردد.

به هیچ وجه قبل از خشک شدن لباس را آویزان نکنید. برای از بین بردن رطوبت اضافی قبل از اینکه لباس خود را آویزان کنید تا خشک شود آن را روی یک حوله تمیز و ضخیم به صورت صاف قرار دهید و از پایین بغلتانید و در حین حرکت آب را فشار دهید. سپس آن را آویزان کنید.

برای جلوگیری از کوچک و بزرگ شدن لباس هنگام آویزان کردن آن در کمد، از چوب لباسی که اندازه لباس باشد استفاده کنید. اگر چوب لباسی خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد قسمت بالایی لباس از حالت اصلی خارج می‌شود. اگر لباسی را بدون دکمه یا زیپ آویزان می‌کنید، آویز را از پایین لباس بالا ببرید تا قلاب از خط گردن بیرون بیاید.

بهتر است لباس‌ها را تا بزنید

هنگام پوشیدن و در آوردن لباس و قرار دادن آن در کمد، حتما دکمه و زیپ لباس‌ را ببندید تا از گشاد شدن آن جلوگیری کنید.

جمع بندی مقاله

اگر این 7 نکته گفته شده برای جلوگیری از کوچک و بزرگ شدن لباس را رعایت کنید، دیگر با این مشکل مواجه نخواهید شد.

اشتراک گذاری در
اشتراک گذاری در
اینجا محل تبلیغات شماست
اینجا محل تبلیغات شماست

کامنت خود را بگذارید

بلاگ های مرتبط

اگر در تمیزکاری خانه به کف پوش‌ها رسیدید کافی است محلول سفیدکننده و آب را با هم مخلوط کنید و با تی آنها را تمیز..
شستشوی لباس یکی از پرتکرارترین کارها در خانه است. بسیاری از افراد با استفاده از ماشین لباسشویی، به راحتی لباس‌هایشان را می‌شویند؛ اگر شما هم..
بدون شک شلوار جین یکی از محبوب‌ترین لباس‌هایی است که از آن استفاده می‌کنید. بسیاری از افراد حداقل یک شلوار جین شیک و تمیز در..
7