پاک کردن آدامس از روی لباس

بدون شک پاک‌ کردن آدامس هم مانند پاک‌ کردن لکه جوهر از روی لباس، کار سختی است. زمانی که آدامس به‌ لباس می‎چسبد، شاید بتوانید مقداری از سطح بیرونی آن را بردارید، اما همچنان بخشی از آدامس روی لباس باقی می‌ماند. در این مقاله قصد داریم 5 روش ساده و کاربردی برای پاک کردن آدامس از روی لباس را به شما معرفی کنیم.

بهترین شیشه پاک کن

برای اینکه به سوال بالا پاسخ دهیم، ابتدا باید به نیازها و اولویت‌های خود برای خرید شیشه پاک کن توجه داشته باشیم. اگر اولویت اصلی، کیفیت و قدرت لکه‌بری شیشه پاک کن موردنظر باشد، قطعا محصولی که کیفیت و قدرت بالاتری دارد، انتخاب ما خواهد بود؛ اما اگر قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن محصول اولویت بالاتری نسبت به کیفیت و قدرت لکه‌بری داشته باشد، شیشه پاک کن‌های ارزان‌تر انتخاب ما خواهند بود.
به طور کلی می‌توان گفت که بهترین شیشه پاک کن باید از کیفیت و قدرت لکه‌بری بالا، قیمت مناسب و بسته‌بندی زیبایی برخوردار باشد. علاوه بر این موارد، شیشه پاک کن با کیفیت باید ماندگاری بالا و رایحه خوبی داشته باشد.
برخی از شیشه پاک کن‌ها ضدبخار هستند و ماندگاری بالاتری نسبت به دیگر محصولات مشابه دارند. شیشه‌شوی رویا با قدرت لکه‌بری بالا، از نشست بخار روی سطوح جلوگیری می‌کند و ماندگاری بالایی دارد. این محصول رایحه خوبی دارد و سطوح موردنظر را براق و درخشان می‌کند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید شیشه‌شوی ضدبخار رویا را در سه رنگ بنفش، سبز و صورتی خریداری کنید.

بسیاری از افراد، از شیشه پاک کن برای تمیز کردن تلویزیون هم استفاده می‌کنند. حتی اگر از بهترین و با کیفیت‌ترین شیشه پاک کن هم استفاده می‌کنید، باز هم توصیه می‌شود که از آن برای تمیز کردن تلویزیون استفاده نکنید. این کار به صفحه نمایش تلویزیون آسیب وارد می‌کند. برخی مواد موجود در این محصول، می‌تواند باعث پخش شدن رنگ‌ها یا حتی مات شدن صفحه نمایش تلویزیون شوند. برای تمیز کردن تلویزیون می‌توانید از یک دستمال یا پارچه نرم استفاده کنید.
توجه داشته باشید که از شیشه پاک کن‌های بی‌کیفیت نمی‌توانید به عنوان ماده ضدعفونی‌کننده استفاده کنید. این محصولات به دلیل ویژگی و مواد تشکیل‌دهنده‌ای که دارند، نمی‌توانند میکروب و باکتری‌ها را از بین ببرند. الکل موجود در این شیشه پاک کن‌ها قدرت از بین بردن میکروب و باکتری‌ها را ندارد. از طرفی دیگر، بهترین شیشه پاک کن قابلیت ضدعفونی کردن سطوح را هم دارد. این مورد روی برچسب شیشه پاک کن‌ها درج شده است.

پاک کردن آدامس از روی لباس چگونه انجام می‌شود؟

اگر مقداری از آدامس روی لباس یا پارچه چسبید، می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید. فراموش نکنید که هر یک از روش‌های زیر را ابتدا روی قسمت کوچکی از پارچه تست کنید و اگر آسیبی به بافت پارچه وارد نشد، مراحل را ادامه دهید.

ابتدا روی لکه آدامس کمی مایع لباسشویی جنرال رویا ریخته و با استفاده از مسواک آرام روی آن را بسابید. این مایع به دلیل داشتن قدرت لکه‌بری بالا سبب جداشدن آدامس از روی پارچه می‌شود. پس از اینکه آدامس از روی پارچه جدا شد، لکه‌های باقی‌مانده را با آب سرد و مایع لباسشویی روبا شستشو دهید تا کاملا از بین برود.

برای پاک کردن آدامس از روی لباس با استفاده از اتو، ابتدا یک تکه مقوای یا کاغذ خشک را روی لکه آدامس قرار دهید. به این طریق آدامس بین پارچه و مقوا قرار می‌گیرد؛ سپس بخش مورد نظر را اتو کنید. این کار را تا جایی که آدامس کاملا به مقوا بچسبد، ادامه دهید. پس از آن، لکه باقی‌مانده را با پودر پلی‌و‌اش رویا شستشو دهید.

اگر آدامس به پارچه‌های نازک و حساس چسبیده است، برای از بین بردن آن می‌توانید از الکل استفاده کنید؛ زیرا الکل روی لباس لکه برجای نمی‌گذارد و رنگ آن را از بین نمی‌برد. برای این کار بهتر است یک دستمال یا اسفنج را با الکل نم‌دار کنید و روی لکه آدامس بکشید. پس از چند دقیقه می‌توانید آدامس را به راحتی از روی لباس بردارید و سپس لباس را با مایع لباسشویی رویا شستشو دهید.

(توصیه می‌کنیم برای لباس‌های ظریف و حساس حتما این راهکار را ابتدا در قسمتی از لباس که دیده نمی‌شود امتحان کنید تا از آسیب نرسیدن به رنگ و بافت پارچه اطمینان حاصل نمایید.)

برای پاک کردن آدامس از روی لباس با استفاده از روش منجمد کردن ابتدا لباس موردنظر را طوری تا کنید که لکه آدامس بیرون قرار گیرد. سپس لباس را داخل یک کیسه یا پلاستیک بگذارید و آن را برای چند ساعت درون فریزر قرار دهید. پس از یک ساعت، آدامس به راحتی از روی لباس جدا می‌شود. علاوه بر این می‌توانید یک تکه یخ را داخل پلاستیک گذاشته و روی آدامس قرار دهید. زمانی که آدامس سرد و منقبض شود، به راحتی از بافت پارچه جدا می‌شود.

کمی اسپری مو را روی آدامس اسپری کنید. این کار منجر به سفت شدن آدامس می‌شود؛ آدامس سفت شده به راحتی از روی لباس جدا خواهد شد. اگر لکه باقی ماند آن را با پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی رویا شستشو دهید.

جمع بندی مقاله

شیشه پاک کن یکی از ابزارهای پرکاربرد در خانواده‌ها است. افراد از این محصول برای تمیز کردن آینه، میز تلویزیون، میز عسلی، شیشه خودرو و … استفاده می‌کنند؛ اگر از شیشه پاک کن با کیفیت استفاده کنید، بدون شک کثیفی و لکه‌ها به سرعت از بین خواهند رفت. به همین دلیل، انتخاب شیشه پاک کن با کیفیت اهمیت زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم شما را برای خرید بهترین شیشه پاک کن راهنمایی کنیم.

اشتراک گذاری در
اشتراک گذاری در
اینجا محل تبلیغات شماست
اینجا محل تبلیغات شماست

کامنت خود را بگذارید

بلاگ های مرتبط

اگر در تمیزکاری خانه به کف پوش‌ها رسیدید کافی است محلول سفیدکننده و آب را با هم مخلوط کنید و با تی آنها را تمیز..
شستشوی لباس یکی از پرتکرارترین کارها در خانه است. بسیاری از افراد با استفاده از ماشین لباسشویی، به راحتی لباس‌هایشان را می‌شویند؛ اگر شما هم..
بدون شک شلوار جین یکی از محبوب‌ترین لباس‌هایی است که از آن استفاده می‌کنید. بسیاری از افراد حداقل یک شلوار جین شیک و تمیز در..
6