راهکارهای شستن لباس های رنگی

حتما برایتان پیش آمده که وقتی لباس‌های رنگی را از ماشین لباسشویی درمی‌آورید، با دیدن بلوز سفیدتان که حالا دیگر رنگ دیگری دارد، متعجب شوید؛ زمانی هم که بیشتر بررسی کنید، متوجه می‌شوید که یک لباس رنگی باعث شده است تا بلوز سفیدتان رنگ دیگری به خود بگیرد. اینکه بدانید چه لباس‌هایی را باید در یک ماشین بشویید سخت است اما نکات و ترفندهایی که در اینجا می‌خوانید می‌تواند کار را برایتان آسان کند.

بهترین شیشه پاک کن

برای اینکه به سوال بالا پاسخ دهیم، ابتدا باید به نیازها و اولویت‌های خود برای خرید شیشه پاک کن توجه داشته باشیم. اگر اولویت اصلی، کیفیت و قدرت لکه‌بری شیشه پاک کن موردنظر باشد، قطعا محصولی که کیفیت و قدرت بالاتری دارد، انتخاب ما خواهد بود؛ اما اگر قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن محصول اولویت بالاتری نسبت به کیفیت و قدرت لکه‌بری داشته باشد، شیشه پاک کن‌های ارزان‌تر انتخاب ما خواهند بود.
به طور کلی می‌توان گفت که بهترین شیشه پاک کن باید از کیفیت و قدرت لکه‌بری بالا، قیمت مناسب و بسته‌بندی زیبایی برخوردار باشد. علاوه بر این موارد، شیشه پاک کن با کیفیت باید ماندگاری بالا و رایحه خوبی داشته باشد.
برخی از شیشه پاک کن‌ها ضدبخار هستند و ماندگاری بالاتری نسبت به دیگر محصولات مشابه دارند. شیشه‌شوی رویا با قدرت لکه‌بری بالا، از نشست بخار روی سطوح جلوگیری می‌کند و ماندگاری بالایی دارد. این محصول رایحه خوبی دارد و سطوح موردنظر را براق و درخشان می‌کند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید شیشه‌شوی ضدبخار رویا را در سه رنگ بنفش، سبز و صورتی خریداری کنید.

بسیاری از افراد، از شیشه پاک کن برای تمیز کردن تلویزیون هم استفاده می‌کنند. حتی اگر از بهترین و با کیفیت‌ترین شیشه پاک کن هم استفاده می‌کنید، باز هم توصیه می‌شود که از آن برای تمیز کردن تلویزیون استفاده نکنید. این کار به صفحه نمایش تلویزیون آسیب وارد می‌کند. برخی مواد موجود در این محصول، می‌تواند باعث پخش شدن رنگ‌ها یا حتی مات شدن صفحه نمایش تلویزیون شوند. برای تمیز کردن تلویزیون می‌توانید از یک دستمال یا پارچه نرم استفاده کنید.
توجه داشته باشید که از شیشه پاک کن‌های بی‌کیفیت نمی‌توانید به عنوان ماده ضدعفونی‌کننده استفاده کنید. این محصولات به دلیل ویژگی و مواد تشکیل‌دهنده‌ای که دارند، نمی‌توانند میکروب و باکتری‌ها را از بین ببرند. الکل موجود در این شیشه پاک کن‌ها قدرت از بین بردن میکروب و باکتری‌ها را ندارد. از طرفی دیگر، بهترین شیشه پاک کن قابلیت ضدعفونی کردن سطوح را هم دارد. این مورد روی برچسب شیشه پاک کن‌ها درج شده است.

آیا لباس سفید و خاکستری را می‌توان با هم شست؟

رنگ‌های واکنش‌پذیر در تماس با مواد شوینده حاوی سفیدکننده، همیشه پایدار نیستند و ممکن است به سایر لباس‌ها در هنگام شستشو نفوذ کنند. شوینده‌های حاوی سفیدکننده اکسیژن نیز باعث از بین رفتن رنگ‌ها می‌شوند.

پیشنهاد می‌کنیم که همیشه لباس‌های سفید را برای جلوگیری از انتقال رنگ، جداگانه و مستقل از دیگر لباس‌ها بشویید؛ لباس‌های خاکستری روشن برای شستشو با دیگر لباس‌هایی که رنگ روشنی دارند، مشکلی نخواهند داشت اما باید لباس‌های خاکستری تیره را با لباس‌های دیگری که رنگ تیره دارند، بشویید.

با هم انداختن همه لباس‌ها در ماشین لباسشویی کار خیلی ساده ایی است؛ اما اگر نمی‌خواهید که لباس‌ها خراب شوند و رنگ خود را از دست دهند، بهتر است دو نکته مهم زیر را دنبال کنید تا از هم جدا کردن لباس‌ها را یاد بگیرید.

شستن لباس‌های روشن و تیره به طور جداگانه بسیار مهم است زیرا رنگ‌های تیره می‌توانند لباس‌های روشن را خراب کنند. رنگ‌های خاکستری، مشکی، سرمه‌ای، قرمز، بنفش تیره و رنگ‌های مشابه را با هم و رنگ‌های صورتی، آبی روشن، سبز روشن و زرد را در یک دسته دیگر قرار دهید.

پس از اینکه لباس‌ها را براساس رنگ دسته‌بندی کردید، وقت آن است که براساس نوع پارچه مرتب‌شان کنید. هرگز لباس‌های ظریف مانند لباس زیر، جوراب شلواری و حریر را با لباس‌های جین و پنبه نشویید زیرا به دمای آب متفاوتی نیاز دارند.

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، لباس‌ها بر اساس میزان کثیفی‌شان دسته‌بندی کنید. اقلامی که به شدت کثیف هستند معمولا نیاز به شستشوی بیشتری دارند. قبل از اینکه لباس‌های بسیار کثیف را در ماشین لباسشویی قرار دهید، لکه‌ها را با یک لکه‌بر پاک کنید.

برای لباس‌های سفید می‌توانید از تمام شوینده‌های حاوی سفیدکننده رویا یا بدون آن مانند مایع لباسشویی رویا استفاده کنید.

توجه داشته باشید که پشت و رو کردن لباس‌ها در طول شستشو از آن‌ها محافظت کرده و از سفید شدن درز شلوار جین هم جلوگیری می‌کند.

برای لباس‌های رنگی هم می‌توانید از مواد شوینده بدون سفید کننده مانند رویا استفاده کنید. لازم به ذکر است که مایع لباسشویی رویا قدرت لکه بری بالایی دارد و می‌تواند لکه‌های مقاوم موجود در لباس را هم پاک کند.

با کمک یک سبد لباس طبقه‌بندی شده، مرتب‌سازی لباس‌ها آسان‌تر می‌شود. حتی می‌توانید روی این قسمت‌ها برچسب بزنید که هر لباس در کدام قسمت قرار گیرد. اگر بتوانید از ایده برچسب‌زدن روی هر طبقه استفاده کنید، لباس‌ها با هم مخلوط نمی‌شوند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. می‌توانید این طبقه‌بندی را بر اساس نوع رنگ، جنس، نوع لباس و ... انجام دهید.

جمع بندی مقاله

شیشه پاک کن یکی از ابزارهای پرکاربرد در خانواده‌ها است. افراد از این محصول برای تمیز کردن آینه، میز تلویزیون، میز عسلی، شیشه خودرو و … استفاده می‌کنند؛ اگر از شیشه پاک کن با کیفیت استفاده کنید، بدون شک کثیفی و لکه‌ها به سرعت از بین خواهند رفت. به همین دلیل، انتخاب شیشه پاک کن با کیفیت اهمیت زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم شما را برای خرید بهترین شیشه پاک کن راهنمایی کنیم.

مقاله بعدی:

اشتراک گذاری در
اشتراک گذاری در
اینجا محل تبلیغات شماست
اینجا محل تبلیغات شماست

کامنت خود را بگذارید

بلاگ های مرتبط

اگر در تمیزکاری خانه به کف پوش‌ها رسیدید کافی است محلول سفیدکننده و آب را با هم مخلوط کنید و با تی آنها را تمیز..
شستشوی لباس یکی از پرتکرارترین کارها در خانه است. بسیاری از افراد با استفاده از ماشین لباسشویی، به راحتی لباس‌هایشان را می‌شویند؛ اگر شما هم..
بدون شک شلوار جین یکی از محبوب‌ترین لباس‌هایی است که از آن استفاده می‌کنید. بسیاری از افراد حداقل یک شلوار جین شیک و تمیز در..
7