ترفندهایی برای پاک کردن سـخت‌ترین لکه‌ها

شیشه پاک کن یکی از ابزارهای پرکاربرد در خانواده‌ها است. افراد از این محصول برای تمیز کردن آینه، میز تلویزیون، میز عسلی، شیشه خودرو و … استفاده می‌کنند؛ اگر از شیشه پاک کن با کیفیت استفاده کنید، بدون شک کثیفی و لکه‌ها به سرعت از بین خواهند رفت. به همین دلیل، انتخاب شیشه پاک کن با کیفیت اهمیت زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم شما را برای خرید بهترین شیشه پاک کن راهنمایی کنیم.

بهترین شیشه پاک کن

برای اینکه به سوال بالا پاسخ دهیم، ابتدا باید به نیازها و اولویت‌های خود برای خرید شیشه پاک کن توجه داشته باشیم. اگر اولویت اصلی، کیفیت و قدرت لکه‌بری شیشه پاک کن موردنظر باشد، قطعا محصولی که کیفیت و قدرت بالاتری دارد، انتخاب ما خواهد بود؛ اما اگر قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن محصول اولویت بالاتری نسبت به کیفیت و قدرت لکه‌بری داشته باشد، شیشه پاک کن‌های ارزان‌تر انتخاب ما خواهند بود.
به طور کلی می‌توان گفت که بهترین شیشه پاک کن باید از کیفیت و قدرت لکه‌بری بالا، قیمت مناسب و بسته‌بندی زیبایی برخوردار باشد. علاوه بر این موارد، شیشه پاک کن با کیفیت باید ماندگاری بالا و رایحه خوبی داشته باشد.
برخی از شیشه پاک کن‌ها ضدبخار هستند و ماندگاری بالاتری نسبت به دیگر محصولات مشابه دارند. شیشه‌شوی رویا با قدرت لکه‌بری بالا، از نشست بخار روی سطوح جلوگیری می‌کند و ماندگاری بالایی دارد. این محصول رایحه خوبی دارد و سطوح موردنظر را براق و درخشان می‌کند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید شیشه‌شوی ضدبخار رویا را در سه رنگ بنفش، سبز و صورتی خریداری کنید.

بسیاری از افراد، از شیشه پاک کن برای تمیز کردن تلویزیون هم استفاده می‌کنند. حتی اگر از بهترین و با کیفیت‌ترین شیشه پاک کن هم استفاده می‌کنید، باز هم توصیه می‌شود که از آن برای تمیز کردن تلویزیون استفاده نکنید. این کار به صفحه نمایش تلویزیون آسیب وارد می‌کند. برخی مواد موجود در این محصول، می‌تواند باعث پخش شدن رنگ‌ها یا حتی مات شدن صفحه نمایش تلویزیون شوند. برای تمیز کردن تلویزیون می‌توانید از یک دستمال یا پارچه نرم استفاده کنید.
توجه داشته باشید که از شیشه پاک کن‌های بی‌کیفیت نمی‌توانید به عنوان ماده ضدعفونی‌کننده استفاده کنید. این محصولات به دلیل ویژگی و مواد تشکیل‌دهنده‌ای که دارند، نمی‌توانند میکروب و باکتری‌ها را از بین ببرند. الکل موجود در این شیشه پاک کن‌ها قدرت از بین بردن میکروب و باکتری‌ها را ندارد. از طرفی دیگر، بهترین شیشه پاک کن قابلیت ضدعفونی کردن سطوح را هم دارد. این مورد روی برچسب شیشه پاک کن‌ها درج شده است.

بهترین شیشه پاک کن چه ویژگی‌هایی دارد؟

شیشه پاک کن‌های با کیفیت باید ویژگی‌های مشخصی داشته باشند. مجموعه این ویژگی‌ها باعث می‌شود که برخی شیشه پاک‌ کن‌ها را از دیگر محصولات مشابه بهتر و برتر بدانیم. در ادامه ویژگی‌های بهترین شیشه پاک کن را به شما معرفی می‌کنیم.

کمی جوش‌شیرین را روی لکه بریزید طوری‌که یک تپه کوچک تشکیل شود، سپس یک حوله تمیز و سفید را روی تپه جوش‌شیرین بگذارید. پس از این کار اتو را روی درجه ملایم مخصوص لباس‌های نازک و ابریشمی قرار داده و حالت بخار آن را فعال کنید. اتو را چند مرتبه روی حوله بکشید. با یک مسواک نرم جوش‌شیرین‌ها را کنار بزنید و این کار را تکرار کنید تا زمانی‌که لکه به کم‌رنگ‌ترین حد خود برسد. سپس باقی‌مانده لکه را با مایع ظرفشویی حاوی پاک‌کننده‌های قوی چربی بشویید و آب‌کشی کنید. اگر هنوز اثری از لکه باقی مانده بود،کمی مایع لباسشویی روی لکه بریزید و آرام بسایید، سپس آب‌کشی کنید و در برابر آفتاب قراردهید تا خشک شود.

ابتدا لباسی را که لکه چای یا قهوه دارد در محلولی از نصف پیمانه مایع لباسشویی و مقدار کافی آب ولرم بخیسانید. پس از چند دقیقه آن را از آب بیرون کشیده و کاملا بچلانید. سپس می‌توانید آن را با سایر البسه در ماشین لباسشویی شست‌وشو دهید. همچنین می‌توانید برای  ازبین بردن لکه قهوه و چای روی لباس‌های سفید، از سرکه کمک بگیرید. برای این کار مخلوط خمیری سرکه، آب و پودر لباسشویی را روی لکه قرار دهید، با مسواک نرم آرام بسایید و سپس آب‌کشی کنید.

برای پاک کردن لکه جوهر باید سریع عمل کنید. هرچه زمان بگذرد پاک کردن آن به مراتب سخت‌تر می‌شود. پیش از هر کاری چند لایه دستمال کاغذی را روی آن فشار دهید. تاکید می‌کنیم فشار دهید و به هیچ عنوان نکشید و نسایید. یک دستمال را به الکل (ایزوپروپیل) آغشته کرده و آرام روی لکه ضربه بزنید. دائما دستمال را با دستمال تمیز تعویض کنید و این کار را ادامه دهید تا لکه کاملا کم‌رنگ شود. عمل ضربه زدن به لکه را با یک پارچه تمیز نم‌دار تکرار کنید و بگذارید لباس خشک شود. سپس لکه را با آب بشویید و دوباره بگذارید خشک شود. در پایان لباس را در لباسشویی بشویید.

جمع بندی مقاله

شیشه پاک کن یکی از ابزارهای پرکاربرد در خانواده‌ها است. افراد از این محصول برای تمیز کردن آینه، میز تلویزیون، میز عسلی، شیشه خودرو و … استفاده می‌کنند؛ اگر از شیشه پاک کن با کیفیت استفاده کنید، بدون شک کثیفی و لکه‌ها به سرعت از بین خواهند رفت. به همین دلیل، انتخاب شیشه پاک کن با کیفیت اهمیت زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم شما را برای خرید بهترین شیشه پاک کن راهنمایی کنیم.

مقاله بعدی:

اشتراک گذاری در
اشتراک گذاری در
اینجا محل تبلیغات شماست
اینجا محل تبلیغات شماست

کامنت خود را بگذارید

بلاگ های مرتبط

اگر در تمیزکاری خانه به کف پوش‌ها رسیدید کافی است محلول سفیدکننده و آب را با هم مخلوط کنید و با تی آنها را تمیز..
شستشوی لباس یکی از پرتکرارترین کارها در خانه است. بسیاری از افراد با استفاده از ماشین لباسشویی، به راحتی لباس‌هایشان را می‌شویند؛ اگر شما هم..
بدون شک شلوار جین یکی از محبوب‌ترین لباس‌هایی است که از آن استفاده می‌کنید. بسیاری از افراد حداقل یک شلوار جین شیک و تمیز در..
9